Hemma vs. hemma

Det är skönt att vara hemma hos mamma och pappa. Man får mat som består av annat än pasta, Eldorado-ost och köttbullar från halva priset-hyllan. Dessutom är det varmt. Hela 18 grader i köket och jag går runt i linne, vilket bevisar att det omöjligt kan vara 20 grader i min lägenhet i Varberg, där lager-på-lager + filt och 13 tända ljus är mer regel än undantag. Hårfönen är mycket bättre här också, och badkaret kommer jag utnyttja många gånger den här veckan. Snön är ett annat plus.

Att leva i en väska är dock ingenting jag har saknat. Skrynkliga kläder, oreda och det faktum att jag har glömt halva garderoben hemma är inte idealiskt. Tur att väsklevandet inte händer så ofta längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0